Kjøpsvilkår
Disse generelle vilkårene "kjøpsvilkårene" gjelder når du som forbruker "kunden" legger inn en bestilling via rawfoodshop.se og tilhørende sider, "nettsiden" Avtale inngås mellom deg og Rawfoodshop Scandinavia AB - organisasjonsnummer 556857-3165 ("Rawfoodshop"). Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om Rawfoodshop finner du på nettsiden. Vilkårene gjelder kun for kunder som er forbrukere og som bestiller via nettsiden.
Rawfoodshop kan fra tid til annen tilby kampanjer på nettstedet som kan ha gunstigere vilkår enn det som fremgår av disse vilkårene. Disse gunstigere betingelsene gjelder så lenge kampanjen er aktiv og for de spesifikke varene som er spesifisert av Rawfoodshop i forbindelse med kampanjen.
Rawfoodshop forbeholder seg retten til å trekke tilbake slike kampanjer når som helst. I tilfelle avslutning eller kansellering av en kampanje, gjelder disse vilkårene uten endringer. Tilbud på spesifikke varer på Nettsiden er gyldige i en begrenset periode og så lenge lageret rekker.
Ved bestilling via nettsiden gjelder prisene oppgitt på nettsiden. Prisene er oppgitt i svenske kroner og inkluderer mva for forbrukere. Logger du inn som bedrift/forhandler vises prisene f.eks. mva. Prisene inkluderer ikke betaling og fraktkostnader, som er oppført separat.
Det er ikke mulig å kombinere flere rabattkoder.
- For å bestille på Nettstedet må Kunden være 18 år og bosatt i Norge.
- Bor du i for eksempel Norge, må du bestille fra www.rawfoodshop.no
- I følge svensk lov aksepterer ikke Rawfoodshop kredittkjøp for personer under 18 år.
- Rawfoodshop forbeholder seg retten til i enkeltsaker å avslå eller endre en kundes bestilling (for eksempel dersom kunden har oppgitt uriktige personopplysninger og/eller har betalingsklager). For å foreta et kjøp via Nettstedet, må Kunden godta Vilkårene.
- Ved å gjennomføre kjøpet aksepterer kunden vilkårene og forplikter seg til å følge vilkårene og betingelsene i sin helhet, samt samtykker i at han har lest informasjonen om personopplysninger og samtykket til bruk av personopplysninger og informasjonskapsler i henhold til Rawfoodshops personvernerklæring .
- Kjøpsavtale inngås først når Rawfoodshop har bekreftet Kundens bestilling og Kunden har mottatt informasjon om bestillingen fra Rawfoodshop på e-post.
- Rawfoodshop inviterer Kunden til å lagre denne ordrebekreftelsen for eventuelle kontakter med Rawfoodshop kundeservice. Hvis bestillingen kanselleres, vil Rawfoodshop refundere alle betalinger gjort av kunden eller dets debet- eller kredittkortselskap i forbindelse med bestillingen.
- MERK FØLGENDE! Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen etter at du har lagt inn bestillingen, vennligst sjekk postkassen/spamposten din!
Akkurat nå tar noen kunder kontakt fordi de ikke har mottatt sin ordrebekreftelse. Hvis du har bestilt mens du var innlogget, kan du alltid se dine bestillinger under "mine sider". Dersom din ordre vises der, kan du være trygg på at den har gått igjennom. Der kan du også se eller skrive ut en kopi av din ordrebekreftelse. Når din ordre sendes fra vårt lager, vil du motta en leveringsbekreftelse med sporingsinformasjon.
Før du kontakter oss:
- Sjekk om e-posten har havnet i din "spam"/søppelpost.
- Hvis du er usikker på om din ordre har gått igjennom, kontakt support på support@rawfoodshop.se.
- Dersom du likevel legger inn en ny bestilling før du har mottatt ordrebekreftelsen, regnes dette som en ny ordre.
- Vi kan ikke garantere at vi kan stoppe dobbeltbestillinger.
- Avbestilling av ordre er mulig uten kostnad for kunden frem til det tidspunkt ordren er effektuert i forbindelse med at vi sender ut ordrebekreftelsen
- Avbestilling etter at ordren er effektuert er ikke mulig
- Som kunde er du, dersom vi har effektuert din ordre, forpliktet til å motta forsendelsen
Endring av ordre
- Vi har ikke mulighet til å legge til eller bytte ut produkter i en allerede lagt ordre
- Vi kan i enkelte tilfeller fjerne produkter hvis ordren enda ikke er ferdigbehandlet
For å gjøre handleopplevelsen din enda mer behagelig tilbyr vi en rekke populære betalingsmetoder.Vi aksepterer mange forskjellige betalingsmetoder og vi streber etter å tilby de mest populære og sikreste metodene i ditt land.
Du kan se betalingsmetodene som er tilgjengelige i landet ditt under bestillingsprosessen.
Walley Checkout
I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle viktige betalingsmåter i én og samme løsning – velg mellom Direkte bank- og kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighetene kan variere over tid). Du bestemmer hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen, før du bekrefter kjøpet.
Faktura eller delbetaling betyr at du mottar varene før du betaler. Du kan da velge å enten betale hele beløpet på en gang eller dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoene kan variere og vises på fakturaen eller avdragsmeldingen som er sendt til deg.
Leveringsmetoder og eventuelle tilleggsgebyrer vises i kassen før du bekrefter kjøpet. Det foretas en kredittsjekk som i noen tilfeller innebærer at det tas en kredittrapport. Ved forsinket eller ikke-eksisterende betaling påløper forsinkelsesgebyr og forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår og betingelser for Walley finner du her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf og her https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_NO.pdf.
På my.walley.se kan du se og betale alle dine fakturaer fra Walley.
Du kan betale for produktet(e) på de måtene som er angitt på nettstedet på kjøpstidspunktet. Vær oppmerksom på at vilkårene og betingelsene for hver betalingsmetode og også personvernreglene for disse betalingsmetodene kan variere avhengig av leverandøren.
Vi trekker først betalingen når bestillingen din er sendt fra vårt lager.
Walley support
Hvis du har spørsmål om betalingen eller refusjonen, kan du kontakte Walley direkte på:
Telefon: +46 101 61 01 00
E-mail: hello@walley.se
Åpningstider:
Mandag – Fredag: 08:00-18:00
Lørdag: 10:00-16:00
Søndag: 10:00-15:00
I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle viktige betalingsmåter i én og samme løsning – velg mellom kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighetene kan variere over tid). Du bestemmer hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen, før du bekrefter kjøpet.
Faktura eller delbetaling betyr at du får varene levert før du betaler. Forfallsdatoer kan avvike og fremgå av fakturaen sendt til selskapet. Leveringsmetoder og eventuelle tilleggsgebyrer vises i kassen før du bekrefter kjøpet. Ved forsinket eller ikke-eksisterende betaling påløper forsinkelsesgebyr og forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår og betingelser for Walley finner du her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_B2B_NO.pdf.
*Vil du betale med faktura må du identifisere deg med elektronisk bank-ID, dette er for å redusere risikoen for svindel, dog vil du ikke være personlig ansvarlig på fakturaen, men selskapet du har oppgitt som representant vil.
Du kan betale for produktet(e) på de måtene som er angitt på nettstedet på kjøpstidspunktet. Vær oppmerksom på at vilkårene og betingelsene for hver betalingsmetode og også personvernreglene for disse betalingsmetodene kan variere avhengig av leverandøren.
Fraktmetoder
Posten Bring valgfrit leveringssted 79 NOK - Fri frakt ved ordre over 599 NOK*
Posten Bring hjemlevering 199 NOK*
Posten Bring Business Parcel 269 NOK*
*Forsendelseskostnader legges til for bestillinger over 20kg samt for hjemlevering.
Vi tilbyr for øyeblikket ikke levering til Svalbard.
Vi afsender normalt ordrer inden for 2-5* arbeidsdager, afhængigt af hvilken fragtudbyder du vælger*.
Det kan ta lengre tid i forbindelse med helligdager eller hvis du bor i en del av landet der postgangen tar lengre tid (i utkantstrøk samt den nordlige delen av landet). Ved større kampanjer kan det også ta litt lengre tid. Mindre bestillinger med restnoterte produkter sendes når alle varer er på lager.
Med mindre annet er spesifikt avtalt og en levering tar mer enn 30 virkedager og dette ikke skyldes deg som kunde, har du rett til å heve kjøpet.
Ved kjøp av varer på Nettsiden gjelder alltid 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning. Dette betyr at Kunden har rett til å heve kjøpet sitt ved å gi beskjed til Rawfoodshop om dette innen 14 dager etter at Kunden eller Kundens representant har mottatt den bestilte varen (angrefristen).
Angreretten gjelder ikke for følgende typer varer:
- Varer med brutt forsegling
- Varer som raskt kan forringes eller bli for gamle (helsekost og andre matvarer).
Vilkår ved retur
- Varen må omfattes av angrerett.
- Du må hente ut pakken din for å benytte deg av angrerett
- Retur må skje innen 14 dager etter at varen er mottatt
- Ved retur står kunden for returavgiften på 150 NOK.
- Kunden kan kontakte kundeservice for å få en returetikett. Kostnaden for denne vil bli trukket fra tilbakebetalingen ved refusjon.
- Hvis varene ikke ankommer Rawfoodshop innen 14 dager etter melding om angrerett, anses kunden for å ha akseptert kjøpet.
- Retur må ikke skje mot postoppkrav eller etterkrav
- Dersom kunden ikke hører om ny forsendelse innen 30 dager, bortfaller retten til produktet som kasseres.
- Dersom varene ikke er ankommet Rawfoodshop 14 dager etter varsel om angrerett, anses kunden for å ha akseptert kjøpet.
Slik returnerer du et produkt:
- Send en e-post til vår kundeservice på support@rawfoodshop.no.
- E-posten skal inneholde emnefeltet "retur", hvilken vare det gjelder, ordrenummer og din e-postadresse.
- Bruk en returetikett som du får av kundeservice.
- Legg ved en lapp i pakken med navn og ordrenummer.
Før du går videre med din reklamasjon
- Matvarer påvirkes raskt av ytre faktorer som lys, kulde, varme osv. Matvarer kan også endre seg i farge, smak, konsistens og utseende avhengig av batch, høst og sort.
- Økologiske produkter blir ofte sortert for hånd, så det er helt naturlig at det kan være skall, kjerner og rester fra planten i sluttproduktet. Mindre steinrester og grus kan også forekomme. Dette påvirker ikke produktets kvalitet eller næringsinnhold.
- Vi forbeholder oss retten til at produktets utseende i virkeligheten kan avvike fra hvordan det ser ut på produktbilder, nettsiden og markedsføringsmateriale.
Vilkår ved reklamasjon:
- Kunden må forsikre seg om at produktet er i orden ved levering.
- Reklamasjon må skje innen 14 dager etter at varen er mottatt.
- Kunden må ha produktet samt emballasje fysisk tilgjengelig, da vi kan komme til å trenge batchnummer og annen dokumentasjon.
- Hvis produktet kastes før reklamasjonen er avsluttet, godkjennes ikke reklamasjonen.
- Kunden må ha oppbevart varen i henhold til anbefalingene for det enkelte produktet.
- Vi forbeholder oss retten til å undersøke varen fysisk før vi vurderer om det er feil på den eller ikke.
- Hvis det etter undersøkelse fastslås at det ikke er feil på varen, står kunden for returfrakten på 150 NOK.
- Kunden kan kontakte kundeservice for å få en returetikett.
Slik reklamerer du en produkt:
- Send en e-post til vår support på support@rawfoodshop.no.
- E-posten skal inneholde emnefeltet "reklamasjon", hvilken vare det gjelder, din e-postadresse, ordrenummer, produktens batchnummer samt en grundig beskrivelse av hva som er galt med varen. Legg gjerne ved bilder av den defekte varens emballasje (for- og baksiden) samt innhold.
- Hvis varen trenger å undersøkes fysisk, bruk returetiketten som du får fra support.
Skadet gods
- Hvis godset er skadet ved levering, skal du be ombudet om å notere dette og gjøre en reklamasjon på stedet, og ikke hente ut ordren.
- Kontakt deretter support slik at vi kan følge opp saken.
- Hvis du oppdager skaden først når du kommer hjem, skal du kontakte vår support senest 14 dager etter at du mottok pakken.
- Hvis du mangler en vare i bestillingen din som er utsolgt, skal dette være notert på følgeseddelen som du får med i pakken. Da vil en justering av betalingen for varen bli gjort, og du blir tilbakebetalt via vår partner Walley innen 30 dager
- Hvis det ikke er noen notering på følgeseddelen din, vennligst kontakt vår support
- Hvis du har mottatt et annet produkt enn det du har bestilt, dokumenter dette med bilde av varen og send til vår support
- Hvis du ønsker kompensasjon eller en ny produkt, må du kontakte oss innen 14 dager
- Hvis du åpner emballasjen på et feilaktig produkt, regnes det som at du har akseptert den mottatte ordren
- For at vi skal kunne sende nye produkter, må de feilaktige produktene kunne returneres til oss i ubrutt emballasje
- Hvis du har mottatt en helt feil pakke, kontakt vår support så snart som mulig slik at vi kan rette opp situasjonen
- Hvis du ønsker kompensasjon eller en ny produkt, må du kontakte oss innen 14 dager
- Hvis du åpner emballasjen på et feilaktig produkt, regnes det som at du har akseptert den mottatte ordren
- For at vi skal kunne sende nye produkter, må de feilaktige produktene kunne returneres til oss i ubrutt emballasje
Refusjon gjøres innen 30 dager. Walley håndterer våre betalinger og refunderer deg som kunde. Hvis det tar tid, kontakt dem direkte. Vi forbeholder oss retten til å fjerne ev. restnoterte produkter fra ordren. Dette må da merkes på ordrebekreftelsen din og refusjon skjer automatisk via walley.
Walley support
Hvis du har spørsmål om betalingen eller refusjonen, kan du kontakte Walley direkte på:
Phone: +46 101 61 01 00
E-mail: hello@walley.se
Opening hours:
Monday – Friday 08:00-18:00
Saturday 10:00-16:00
Sunday 10:00-15:00
Våre produkter er ikke ment å forebygge, behandle eller kurere noen sykdom/alvorlig sykdom.
Rawfoodshop er fritatt for straff for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser etter denne avtalen, dersom svikten er begrunnet i en formildende omstendighet som beskrevet nedenfor og omstendigheten hindrer, hindrer eller forsinker oppfyllelsen.
Unntakende omstendigheter inkluderer handlinger eller unnlatelser fra myndigheter, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, flom, sabotasje eller storulykke. Force majeure omfatter myndighetsvedtak som påvirker marked og produkter negativt, for eksempel vedtak om varseltekster, salgsforbud etc. eller unormal nedgang i markedet.
Tvister i disse kjøpsbetingelsene som ikke kan løses mellom partene eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), eller tilsvarende organ i hvert land, må avgjøres ved en svensk domstol, Malmö Tingsrätt, da selskapet Rawfoodshop er basert i Sverige.